Vitamini i minerali u prehrani za proljeće

Proljetni umor je osjećaj pojačanog umora koji se javlja u rano proljeće, tj. u toku marta. Taj se osjećaj proteže i u aprilu te polako nestaje s dolaskom toplih dana u maju. Radi se o normalnom fiziološkom procesu. Proljetni umor je karakterističan za sve ljude u većoj ili manjoj mjeri. Proljeće je vrijeme kada se organizam priprema na veće aktivnosti u toku lijepih dana i na neki način budi iz svojevrsnog zimskog mirovanja. To je i idealno razdoblje tokom kojeg je najbolje koristiti gotove preparate vitamina, minerala ili nadopuna prehrani. U vrijeme prepunih frižidera, prodavnica, samoposluga, restorana koji nude sve ono što se može poželjeti, kako je danas uopće moguće govoriti o prehrambenim nedostacima? U biti, ne radi se o problemu količine ili kvantitete, već vrijednosti ili kvalitete onoga što pod pojmom “hrana” unosimo u svoj organizam. Vitamin C/askorbinska kiselina je najznačajniji vitamin za sprječavanje proljetnog umora. Prirodni izvori vitamina C su svježi voćni plodovi kao što su limun, narandža, jabuka, jagoda i svježe povrće,a naročito špinat, paradajz, paprika, brokule, karfiol. Svježa hrana je bogatija mineralima i vitaminima od konzervirane, a samoniklo povrće i šumsko voće obično je bogatije od uzgajanih biljnih namirnica. Neki vitamini se raspadaju pri dužem stajanju prehrambenih namirnica, a posebno sušenjem ili kuhanjem istih. Minerale i vitamine nikako ne treba smatrati zamjenom za hranu, jer se mnogi i ne mogu usvojiti bez unošenja hrane. Kao što smo ranije naveli, pametno je koristiti gotove preparate, ali oni svakako ne mogu zamijeniti pravu i kvalitetnu hranu.

Jedan od prirodnih načina da nadoknadimo prirodne vitamine i minerale su sokovi od voća i povrća, a mi vam donosimo dva recepta pomoću kojih ih možete napraviti.

.

.

Napitak od malina, cvekle i brusnice:

Priprema 10 minuta

  1. 2 skuhane svekle (100g), ohlađene i narezane na veće komade
  2. 50g svježih ili zamrznutih malina
  3. 1 šolja soka od brusnica, ohlađenog
  4. 1 šolja običnog jogurta s malim postotkom masnoće ohlađene maline za ukurašavanje (po izboru)

Priprema:

  1. Miksajte cveklu, maline i sok od brusnice, dok smjesa ne postane glatka.
  2. Izlijte smjesu kroz cjedilo u veliki vrč. Umiješajte većinu jogurta.
  3. Ulijte u 4 čaše i po vrhu izlijte preostali jogurt. Ako želite, ukrasiti piće dodatnim malinama. Odmah poslužite.

U jednoj časi soka: 90 kalorija, 4 g bjelančevina. 18g ugljikohidrata, 1 g masti, 1 g zasićenih mastim 5 mg kolesterola, 2 g vlakana, 75 mg natrija

.

.

.

Napitak od paradajza:
Priprema 5 minuta

  1. 1 šolja obično nemasnog jogurta
  2. 2 velika zrela paradajza, oguljena od kore, bez sjemenki i narezana na komadiće
  3. 1/2 kašike sušenog bosiljka
  4. 1/4 kašike soli

Priprema:

Miksajte jogurt, rajčice, bosiljak i sol dok smjesa ne postane vrlo glatka (2minute).  Ako želite, poslužite s ledom.

U jednoj čaši soka: 91 kalorija, 7g bjelančevina, 12g ugljikohidrata, 2g masti 1g zasićenih masti 7mg kolesterola, 1 g vlakana, 382 mg natrija.